JUMIA by Architect

Jumia
Once you go black, they'll never take you back

Το ηλεκτρονικό εμπόριο, για τις χώρες της Αφρικής, πριν κάποια έτη φάνταζε με ανέκδοτο, αλλά όχι πια. Η θετική επίδραση της τεχνολογικής εξέλιξης και η μαζικοποίησης της χρήσης εν μέσω παγκοσμιοποίησης, δεν είναι ίσως αλλού τόσο πολύ εμφανής όσο σε αυτήν την ταλαιπωρημένη ήπειρο. Η πρόσβαση στο ίντερνετ μέσω φτηνών smartphones και tablet που ξεστοκάρονται από τον ανεπτυγμένο κόσμο, για όλο και περισσότερους Αφρικανούς, αρχίζει να γίνεται ευκολότερη από την πρόσβαση σε καλής ποιότητας πόσιμο νερό ή στέγη.

Η επερχόμενη κάλυψη με μη επίγεια δορυφορικά δίκτυα – (τύπου starlink) θα επεκτείνει επίσης την πρόσβαση σε ακόμη περισσότερους χρήστες σε απομονωμένα μέρη, για τα οποία θα γίνει ένα πραγματικό άλμα. Ως εκ τούτου, μιλάμε για μια αγορά, που ξεκινά πρακτικά από το μηδέν, σε μία ήπειρο πτωχή και δυστυχή, αλλά με ρυθμούς ανάπτυξης που θα υπερβαίνουν (και αναμένεται να υπερβαίνουν) το 5-6% ετησίως, σταθερά για τα επόμενα πολλά έτη και 1 δις νεανικού πληθυσμού.
Ο πιο γνωστός και ανεπτυγμένος παίκτης στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ήπειρο, είναι η Jumia, με παρουσία σε 11 χώρες που αντιστοιχούν σε πληθυσμό 600 εκατομμυρίων ανθρώπων (> του 70% του ΑΕΠ της Αφρικής – 2τρις ευρώ) και καλύπτει σχεδόν το 70% των χρηστών διαδικτύου της ηπείρου. Βάση της είναι η Νιγηρία των 200εκ κατοίκων, και οι ρίζες της και η τεχνολογική της βάση, στο Βερολίνο. Η δράση της, επεκτείνεται σταθερά σε όλο και περισσότερες χώρες.

Η εταιρεία κερδίζει χρήματα από προμήθειες για πωλήσεις στην πλατφόρμα από τρίτους πωλητές (μοντέλο amazon-baba), ενώ προσφέρει επίσης υπηρεσίες στα logistics,στις παραδόσεις, τη παρακολούθηση-διαχείριση επιστροφών. Οι αγοραστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για να αγοράσουν αγαθά καθημερινών προϊόντων όπως ρουχισμό, καλλυντικά και προϊόντα υγιεινής, ηλεκτρονικά είδη, ακόμη και παράδοση φαγητού, ενώ σημαντικό είναι το στοιχείο, πως η Jumia έχει αναπτύξει δικό της σύστημα πληρωμών, το Jumia Pay , κατ’ αντιστοιχία του Pay-pal επί E-bay, του Ali-Pay της Alibaba κ.α, σε μία περιοχή όπου η παραδοσιακή τραπεζική είναι πρακτικά ανύπαρκτη. Ομοίως ενδιαφέρον έχει, το γεγονός πως έχει προσπαθήσει να κωδικοποιήσει περιοχές και πελάτες δημιουργώντας βάσεις γεωχωρικών δεδομένων που σήμερα απλώς δεν υπάρχουν σε αυτές τις χώρες(πολλές περιοχές δεν έχουν καν ταχυδρομικούς κώδικες ή και διευθύνσεις οδών). Με λίγα λόγια λοιπόν, επενδύει σε ψηφιακές υποδομές οι οποίες στο μέλλον θα της παρέχουν προβάδισμα έναντι ανταγωνιστών, σε ένα κλάδο που με βεβαιότητα θα αναπτυχθεί, αργά ή γρήγορα. Αυτό είναι το story της.

Εικονίδιο

Τα οικονομικά της αποτελέσματα φέτος, έδειξαν κάμψη αλλά και συμμάζεμα δαπανών, αλλά μικρή σημασία έχουν αυτά σε αυτό το στάδιο. Αυτό που στην ουσία καθιστά ελκυστική ή μη τη μετοχή ,μακροπρόθεσμα, είναι το το κατά πόσο θα επιβιώσει έναντι μελλοντικών ανταγωνιστών, καθώς και το πόσα κεφάλαια (dilution) θα χρειαστεί στο μέλλον για να φθάσει εκεί.
Εφόσον η Jumia εδραιωθεί και παραμείνει market-leader, σε μία αγορά που ως το 2025 αναμένεται να αφορά 75δις τζίρο ηλεκτρονικού εμπορίου (και το 2030-2035 πολλαπλάσιο), δύσκολα μπορεί κάποιος να φανταστεί πως ακόμη θα μιλούμε για μία εταιρεία με κεφαλαιοποίηση 1.5-2 δις.
(*μεταξύ άλλων και των διεθνών παικτών, στη λατινική Αμερική το Mercado Libre, έχει σήμερα Marketcap 65 δις, η Sea-limited στην ΝΑ Ασία 200δις, H OLX σε αναπτυσσόμενες χώρες επίσης 8δις κ.ο.κ)
Ο βασικός κίνδυνος παραμένει, το ενδεχόμενο κάποιος μεγάλος διεθνής κολοσσός (πχ amazon, Baba..) να εισέλθει αυτόνομα παρακάμπτοντας τους τοπικούς παίκτες. Η ιδιομορφία πάντως της περιοχής, δύσκολα θα κάνει κάποιο τέτοιο εγχείρημα εύκολο και θα ‘αξίζει’ τον κόπο σε σχέση πχ με μία απλή εξαγορά ή συμμετοχή στο κεφάλαιο των υπαρχόντων παικτών.

Εικονίδιο

Η Jumia, πέρυσι, έλαβε ένα σπάνιο report από την Citron του A.Left, με bullish πρόβλεψη ως τα 100ευρώ. Η Citron, πριν το GME, κυρίως εξέδιδε short-calls reports και σπάνια αναφερόταν θετικά για μετοχές.
Σαφώς μιλούμε για μία μετοχή, η οποία έχει 10πλασιάσει την αξία της από τα χαμηλά του Κορονοιού, αλλά κινείται ακόμη στα επίπεδα εισόδου της στο Nasdaq. Η σπεκουλαδόρικη φύση της, την έχει κάνει αγαπημένο play των traders, με τη μεταβλητότητά της να είναι δραματική (συναγωνίζεται ισάξια τα σκαμπανεβάσματα των crypto). Συνήθως, λόγω των βίαιων ανόδων και πτώσεων (πχ 30% intraday) καίει ασταμάτητα μοχλευμένους και βραχυπρόθεσμους traders, ενώ κατά τη γνώμη μου, δημιουργεί πολύ ενδιαφέροντα σημεία εισόδου και εξόδου για swings, ή ακόμη καλύτερα για κατεβάσματα Μέσων Τιμών κτήσης, για πραγματικά μακροπρόθεσμους παίκτες.
Eν κατακλείδι, αποτελεί μία πολύ ριψοκίνδυνη τοποθέτηση, με υψηλά περιθώρια και ομοίως σημαντικότατους κινδύνους.

Το SOLtrade υπενθυμίζει ότι απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος δικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, έντυπο ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του δημιουργού / συντάκτη.

vitalfinance
MetricTrade

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *